Förväntansfull

Jag har nog glömt att berätta om att vi har fältstudietid i skolan. De innebär att vi inte behöver vara på några lektioner utan ska jobba med sociologiska undersökningar och våra projektarbeten. Gött! Vi hade möte i måndags och ska ha det på fredag också.

Men nu till saken, jag är känner mej förväntansfull och rastlös idag.
Ska snart bege mig till mormor där jag bjudit in mig på tomtegröt! Haha, jag älskar risgrynsgröt och de är liksom de sista lilla som krävs för att få igång julkänslan. Kalla mig knäpp men så är det! Men de är dock inte de jag  känner mig mest förväntansfull inför, idag klockan 16:10 SMÄLLER DET NÄMLIGEN!!!

Damerna har Världscuppremiär i Östersund när vi snackar skidskytte! Sakar som detta lyser verkligen upp mitt humör på vinterhalvåret! Får mig att stanna upp och njuta av stunden. Frågan är om jag inte gillar vinterhalvåret mer när de bara gäller sport? I sådana fall ska det vara för att all vintersport är så samlad under en kortare period! En enda lång njutning med andra ord! Just gotta love it!

Jag har sagt de förut och jag säger de igen, om jag skaffar barn ska jag tamejtusan se till att planera in detta så att mammaledigheten passar fint med listan i nedåtgående led: Vinter OS, Fotbolls VM, Sommar OS... Så är det gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0