Snökaos?

Imorse kom ingen buss och ingen väg eller gångbana var plogad. Som tur var var pappa hemma imorse och kunde köra mig så det löste sig till slut. Vi var bara elva stycken som kom till skolan idag. När jag sedan skulle hem så gick det fortfarande ingen buss, trots att stora bilvägen var plogad. Däremot var inte gångvägen plogad och man såg inte ens vart den gick. Fick med andra ord pulsa hem i knähög snö. Som pricken över iet hade jag tatt mina gamla skor eftersom dom andra är hos farbror skomakaren för att byta sula, dessa gamla var för små och jag fick världens sår av dem. 

Någon som ser gångvägen?


Men å andra sidan så gillar jag snö! Däremot undrar jag vart plogbilarna håller hus för inte är det i Tullinge skog i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Anna ( Tuffs / Romeo)

hahahha jadu bussarna här i salem går fortfarande inte ... ingen väg är plogad.. och ja vad ska man säga.. hoppas det löser sig tills imorgon!

2009-12-17 @ 15:34:09
URL: http://tufftant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0