mys helg :)

Även fast jag egentligen inte vill erkänna det så måste jag säga att helgen var grymt härlig.
Att segla ut båten till pipis är nästan alltid mys och när vi väl var iväg ångrar jag faktiskt inte att jag följde med, visserligen hade jag inget val, men jag hade kunnat vara tjurig hela helgen om jag hade velat, men sammtidigt så insåg jag att om jag spelat de kortet så skulle de vara mindre chans att jag fick stanna hemma nästa gång...

Jag och linus åkte i alla fall till stallet och red och sen till tumba och därifrån skulle vi ta taxi till skansundet där mama å papa var med båten. Mamma hade räknat ut ungefär hur mkt taxin skulle kosta, strax över 300. Men det visade sej att hon inte ens var nära... 480kr kostade det i alla fall och grejen var den att vi hade fått en 500 lapp och jag kan ju medela att jag var liiiite nervös att de skulle gå över 500...

jaja väl framme käkade vi räkor och myste :)

morgonen därpå var min kära broder ett riktigt pain in the as...
Han skulle nämligen ut och fiska vid 8 tiden, och jag kan medela att min bror inte är särskilt diskret på mornarna, han viskar inte direkt. så sen var ju mitt morgonhumör trevligt ;) Det var i alla fall fint väder hela dagen, men eftersom att vi seglade så blåste det ganska mkt, låg mest nere i båten och sov, hehe.
Sen på kvällen käkade vi en av de godaste efterrätterna man kan äta, grillad banan med choklad. Man skär en skåra i bananerna och sen pressar man ner chokladbitarna och sen ere bara å lägga på grillen och vänta tills dom är svarta :) haha. Så jävla gott ! :D

I morse var det underbart väder så jag låg lite i solen och lyssnade på musik.
tyvär var vi tvungna att åka hem eftersom att linus hade massor att göra ? (just nu ligger han nämligen och glor på tv, verkar ju jätteviktigt ?) jaja...

Juste, höll på att glömma det viktigaste av allt, tog första doppet för sommarn i lördags :D
10 grader så jag  va lite små snabb upp... hahaha. med tanke på att de är 4 grader under isen om havet inte är bottenfruset så kan du ju tänka dej hur galet kallt det var, isade lixom i kroppen, men ändå härligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0